2016. január 28., csütörtök

A piackutatás a marketing lelke

Marketing üzenetek küldése
Marketing kampány kutatása.
A piackutatás - a fogyasztói, vásárlói felhasználói igények felmérése. (A fogyasztói szokások elemzése)

A piackutatás = szisztematikus adatgyűjtés

Célja: utat mutasson a marketingdöntések meghozatalához.

A piackutatás folyamata:

  • Feladat meghatározása
  • Hipotézis felállítása
  • Adatgyűjtés
  • Adat feldolgozása / a hipotézis megerősítésre kerül, vagy el kell vetni
  • Adatközlés

Feladat meghatározása

Meg kell határozni a felmerült probléma természetét és határait. pl.: a megtérülési ráta hirtelen csökkenése

Hipotézis felállítása

Szerintünk mi a változás oka

Adatgyűjtés

Módszerei: kérdőív, technikai eszközök
A kérdőív, a legösszetettebb, elsődleges adatgyűjtési eszköz. Különösen fontos a kérdések helyes összeállítása, a kérdőív tesztelés. Tudatosan kell kiválasztani a kérdések szövegét és sorrendjét.

A Kérdések formája:

Zárt kérdések – meghatározzuk a lehetséges válaszokat, a válaszadó pedig választ közülük. Ennek a feldolgozása egyszerű.
Nyitott kérdések – lehetőséget adunk a válaszadóknak, hogy önmaga válaszolja meg a kérdéseket a saját szavaival. Ennek feldolgozása bonyolult.

Kérdezési módszerek:

Személyesen
Levélben
Tömeges sms-ben, mobiltelefonon

drága
személyes kontaktus
magas a válaszmegtagadók száma
egyéb megfigyelésekre is alkalmas
viszonylag lassú
rendkívül rugalmas
a kérdezőbiztos torzítása jelentős
lassú
könnyű
a visszaküldött kérdőívek száma általában kicsi
a megfelelő minta megválasztható
rugalmatlan
gyors
könnyű
személyes kapcsolat
nem megfelelő a minta reprezentativitása
csak telefonnal rendelkezőkkel
nem lehet hosszú
kis költség

A korszerű piackutatás a marketing és az üzleti élet lelke. A legmodernebb marketing kampányok beindítása előtt érdemes piackutatást és költségfelmérést kell végeznie az SMS-t küldő cégnek és a megrendelőnek. Előtérbe helyezendő: piackutatás, marketing kampány, vásárlói igények, tömeges sms küldés, kérdezés.